Thema ‘Gods Geest geeft LEV’ in alle programmaonderdelen uitgewerkt

PUTTEN – Onlangs maakte Stichting Opwekking het programma voor de 47e editie van de Pinksterconferentie bekend. Deze conferentie voor het hele gezin, die van 2 t/m 5 juni a.s. op het evenemententerrein van Walibi Holland in Biddinghuizen plaatsvindt, staat in het teken van het thema ‘Gods Geest geeft LEV’. Dat thema is als rode draad in de programmering terug te vinden.

‘Dit jaar zijn we heel bewust in een vroeg stadium met de verantwoordelijken van de diverse programmacommissies om tafel gaan zitten’, legt Ruben Flach, directeur van Stichting Opwekking, uit. ‘We vinden het belangrijk dat alle bezoekers van de conferentie, jong en oud, die geweldige pinksterboodschap op hun eigen niveau te horen krijgen. De diverse teams hebben het thema echt omarmd: of je nu het kinderprogramma, het seminarprogramma of de programmering van de Bijzondere Mensen Tent bekijkt, overal zie je dat het draait om Gods Geest die ons lev, moed geeft.’

Programmaoverzicht volwassenen
Op vrijdagavond bijt Orlando Bottenbley het spits af, gevolgd door Patrick Nullens op zaterdagmorgen. ’s Middags is er o.a. een seminar en aansluitend een aanbiddingsconcert van Kees Kraayenoord. Zaterdagavond is het woord aan Joseph Dimitrov, en Henk Stoorvogel werkt het thema in de zondagmorgendienst uit. Voor velen is de Sing-in op zondagmiddag een hoogtepunt van de Pinksterconferentie; een feest van ontmoeting en lofprijzing voor het hele gezin onder leiding van InSalvation. Zondagavond spreekt Martin Koornstra en wordt avondmaal gevierd onder leiding van Ruben Flach. Aansluitend leidt Martin Koornstra het gebed voor zieken. Gor Khatchikyan spreekt op maandagmorgen en de conferentie wordt afgesloten met een aanbiddingsconcert van Matt Maher.

Programma’s voor alle leeftijden
Naast de samenkomsten en seminars voor volwassenen zijn er aparte programma’s voor jongeren, tieners en kinderen. Mensen met een verstandelijke beperking zijn hartelijk welkom in een speciaal programma in de Bijzondere Mensen Tent. Het conferentiethema ‘Gods Geest geeft LEV’ loopt als een rode draad door alle programma’s heen. Dat geldt niet alleen voor het hoofdprogramma; in het jongerenprogramma is het thema ‘Next LEVel’, bij de tieners staat ‘Lef of Bluf’ centraal en ook op het kinderplein wordt volop aandacht aan ‘lev’ gegeven. Het volledige programmaoverzicht is te vinden op www.opwekking.nl.

Bezoekers die willen kamperen, dienen zich van tevoren daarvoor aan te melden. Dagbezoekers zijn zonder registratie welkom op het conferentieterrein. Meer informatie is te lezen op www.opwekking.nl

NOOT VOOR DE REDACTIE
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het kantoor van Stichting Opwekking via
of 088-35 26 700.