ONE WAY, leven met Jezus door de kracht van de Heilige Geest

PUTTEN – De 48e editie van de Pinksterconferentie van Stichting Opwekking staat in het teken van: ‘ONE WAY, leven met Jezus door de kracht van de Heilige Geest’. Ruben Flach, directeur van Stichting Opwekking, maakte het thema vandaag via Groot Nieuws Radio bekend. De gezinsconferentie vindt ieder jaar tijdens het pinksterweekend - dit jaar van 18 t/m 21 mei - plaats op het evenemententerrein van Walibi Holland te Biddinghuizen, in de Flevopolder.

Met Pinksteren vieren we de uitstorting van de Heilige Geest. Ruben Flach: ‘In het thema van dit jaar is een belangrijke rol weggelegd voor de Heilige Geest. Als we Hem toestaan om ons leven te leiden en ons steeds opnieuw te vervullen, zal Hij door ons heen Jezus zichtbaar maken. Alleen als we leven met Jezus, door de kracht van de Heilige Geest, zullen we in staat zijn om te wijzen op die enige weg: ONE WAY – Jezus zelf. Daartoe zijn we geroepen als christen.’

Sterke roots
‘ONE WAY zal bij veel mensen bekend in de oren klinken: één weg Jezus! Dat was een thema dat vaak doorklonk in de activiteiten van Opwekking. Met dit thema benoemen we duidelijk wat onze roots als Opwekking zijn: Jezus is de weg, de waarheid en het leven! We geloven dat de kerk van Jezus in deze tijd van toenemende onzekerheid mag opstaan om dit heldere geluid te laten horen. De visie is door alle jaren heen nog even actueel, en dat wordt met dit thema opnieuw benadrukt.’ Het thema loopt als een rode draad door de programma’s voor alle leeftijden, en wordt door diverse sprekers uitgewerkt.

Eerste spreker bekend
Inmiddels is de eerste spreker al bekendgemaakt. De aftrap van de Pinksterconferentie wordt gedaan door Henk Stoorvogel, inmiddels een vertrouwd gezicht op de conferentie. Hij gaat voor in de eerste samenkomst op vrijdagavond.

De Pinksterconferentie wordt georganiseerd door Stichting Opwekking. In haar 57-jarige bestaan heeft Opwekking zich ontwikkeld tot een interkerkelijke stichting die zich actief bezighoudt met het verkondigen van het evangelie en het toerusten van christenen uit alle denominaties en kerkelijke stromingen door middel van o.a. Opwekkingsliederen, Opwekking Magazine, diverse (leiderschaps)conferenties en het uitgeven van lectuur.

NOOT VOOR DE REDACTIE
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het kantoor van Stichting Opwekking via of 088-35 26 700.
Download hier een afbeelding van de Pinksterconferentie.

Ontvang het laatste nieuws in je inbox