Opwekking heeft na lange tijd haar beeldmerk veranderd. Centraal blijft de kenmerkende ‘k’ in het logo, de k die aanbidding en overgave symboliseert.

Over het nieuwe logo
“De illustratie in het logo is een restyling van het herkenbare beeld dat het Opwekkings­logo al lange tijd kenmerkt. Deze nieuwe versie heeft meer persoonlijkheid en beeldt vreugde en vernieuwing van de Geest uit, weergegeven door de illustratie van een persoon, die tevens de ‘k’ weergeeft uit het woord Opwekking,” aldus de vormgever.

De reden om het logo een kleine opfrisbeurt te geven is divers van aard: Allereerst praktisch, omdat het bestaande logo met name vanwege de verhouding tussen breedte en hoogte online niet altijd optimaal uit de verf komt. We hebben daarvoor al een kleine stap gemaakt door voor onze social­mediakanalen en online communicatie alleen een icoontje van de ‘k’ te gebruiken. Daarbij was het logo ook letterlijk verouderd, doordat de gebruikte kleuren niet langer overeenkomen met wat zij ooit symboliseer­den. Ondanks dat wilden we vasthouden aan het herkenbare logobeeld die ook een sterke symboliek heeft: onze missie, verlangen en opdracht zijn niet veranderd. Dus wilden we vasthouden aan de bekende ‘k’ van Opwekking, maar dan wat opgefrist. 

Vanuit het oogpunt van rentmeesterschap en duurzaamheid gaan we uiteraard verstandig om met het doorvoeren van het nieuwe/­opgefriste logo. We kiezen natuurlijke momenten om het logo te vervangen en gooien geen goede of bruikbare materialen weg omdat daar wellicht een ouder logo op staat.

Ontvang het laatste nieuws in je inbox

Ontvang het laatste nieuws en een overzicht van alle activiteiten, producten en acties van Opwekking.