Onze helpdesk is voor vragen of opmerkingen over de installatie, techniek en het gebruik van OPS pro. Het antwoord op de meeste vragen kun je vinden bij de veelgestelde vragen. Vragen of opmerkingen over verkoop, registratie en kosten kun je stellen via het mailadres webwinkel@opwekking.nl of telefonisch via 088 - 35 26 702. Alle inhoudelijke vragen of opmerkingen over o.a. techniek, software en installatie mogen naar support@opspro.nl.

Vereiste informatie om je vraag in behandeling te kunnen nemen: 

  • Welke OPS pro versie (versienummer) gebruik je? 
  • Welke Windows versie gebruik je? 
  • Welk OPS onderdeel betreft het?
  • Omschrijf je handelingen en op welk punt de fout ontstaat. 
  • Vermeld eventuele foutmeldingen. 
  • Stuur eventueel een fout logboek mee (OPS maakt in bepaalde gevallen een errorlog aan, dat kan opgeslagen worden)

 

Actueel

Juni 2022

Zoals een aantal van jullie heeft gemerkt en ervaren, werkt de versie van 2022 niet geheel zonder problemen. Doordat onduidelijk is wat de oorzaak is en door capaciteitsproblemen bij onze ontwikkelaars kunnen we die problemen ook niet heel snel oplossen. Voor zover we kunnen, probeert onze helpdesk u verder te helpen. We weten dat de laatste versie van 2021 (versienummer 8.4.221431.1) wel goed werkt.
Die is te downloaden via uw account in onze webwinkel:

1. Klik op ‘Mijn account’
2. Klik op de regel ‘OPS licenties’
3. Kies de regel ‘OPS pro 2021 update’ en klik op ‘download software’.
4. Let nu goed op: Kies bij de oudere versies op deze pagina de 2021 versie en niet de vetgedrukte 2022 versie!
5. Navigeer met verkenner naar C:\ProgramData\Stichting Opwekking\OPS 8 (als die map niet zichtbaar is, zet in Verkenner een vinkje bij menu ‘Beeld’ – ‘Verborgen items’ en ook bij ‘Bestandsextensie’s. (In Windows 11 is dat via een Opties instelling, maar is overeenkomstig).
6. Geef in die map het bestand settings.xml een andere naam (een paar ‘XXX’ ervoor is voldoende).
7. Installeer nu de gedownloade versie. Mocht een melding komen dat er een nieuwere versie is geïnstalleerd, toch doorgaan of eerst via Windows de bestaande versie verwijderen. De liederendatabase wordt nooit verwijderd of overschreven.
8. Bij installatie is nu het noodzakelijk alle instellingen opnieuw te maken, vooral die van de beeldschermen. Raadpleeg daarvoor de helptekst, hoofdstukken 3.3 Opties - Extra instellingen bij Beelschermen’’ en 3.3.1 MultiMonitor - extra schermen

Let op: schermen toevoegen door op de blauwe plus-knop (+) te drukken, dan pas zijn die zichtbaar! Ook bij één scherm! En stel daarna de overige zaken onderin het scherm in.

 

Ontvang het laatste nieuws in je inbox

Ontvang het laatste nieuws en een overzicht van alle activiteiten, producten en acties van Opwekking.